Studentdagen!

Nu äntligen kommer bilderna från studenten!

Frukost!
Först så åkte vi ut på landet för att käka studentfrukost hemma hos Becka. Hon och hennes familj hade gjort det jättefint och det var jättegott.. så dom ska ha ett riktigt stort tack för det. Stämningen var på topp trots att klockan var halv 7 på morgonen och det blev mycket sång och för vissa en hel del champagne också haha, tyvärr mådde jag inte så bra men det släppte sen påväg till skolan kanske var det pga. musiken som vi lyssnade på i Shilpas bil, för de va bland den bästa partymusiken jag hört på lääänge! 





Skolan - Utspringning!
Sen åkte vi ju som sagt till skolan där vi fick stå utanför med alla andra studenter och sen blev vi insläppta. Då gick vi direkt till klassrummet där vi satte oss ner och blev uppkallade en och en till lärarna som hängde på en ros, hängde på ett papper med respektives namn där dom hade skrivit upp saker som beskrev oss med första bokstaven i våra namn.. okej min förklaring suger så jag skriver vad dom skrev om mig så kanske de blir enklare:
K amratlig
I nkännande
M arknadsförare
Så fick vi också såklart betygen och så kollade vi på ett bildspel som Becka hade gjort med bilder på oss när vi var bebisar och bilder på oss idag, de va riktigt roligt och se haha. Sen begav vi oss till aulan där alla andra studenter samlades, kören och lärarna försökte sjunga men de gick inte så bra då vi överöstade dom med studentlåtar. Sen va de mat som gällde - mindre gott kan jag säga men va ska man förvänta sig av skolan... de roligaste som hände i matsalen var att jag fick ett stipendium. Ingen var förvånad tydligen medan jag fick ögon stora som tallrikar när dom ropade upp mitt namn (fick stipendium för god kamrat, riktigt stolt haha). Sen var de äntligen dags - för självaste utspringningen och vi fick vänta där en stund men stämningen va så skön.. folk trummade på väggarna och vi sjöng och alla ville bara ut. Sen sprang vi under pinnar som lärarna höll ut och mötte ett folkhav.. fast vi fick inte gå till våra familjer direkt utan vi skulle upp på en kulle för att sjunga. När de va klar va de dags att springa till min familj och det hade kommit så många, familj, släkt och vänner - TACK ALLA FÖR ATT NI KOM!

 













Studentvagnen!
Allt gick så fort och helt plötsligt va vi påväg för att gå parad igenom stan till fallen.. men vi gick ner dit och skippade fallen för att gå på vagnen istället.. så blev det studentvagnsåkande i 2½ timme. Våran vagn påminde lite som en bur, men en snygg bur och vilket party vi hade.. vi dansade och sjöng oss hesa, vi hade helt enkelt kul.. eller nää vi hade riktigt jävla roligt!






























Hem!
Sen åkte vi hemmåt där de blev mer käk och presentöppning, har typ inga bilder därifrån.. inte från min kamera i alla fall men jag fick i alla fall en bärbar dator, en klocka, ölglas och pengar.. är supernöjd och tack igen till alla som kom!
Jag hittade en bild.. som visar lite hur trött jag va redan då, och dagen var låååååångt ifrån slut då haha!


Utgång!
Vi möttes på torget halv 9 för att sedan dra till Strandgatan för att ta en fördrink, alla kom tyvärr inte för folk hade missat de (fatta inte riktigt hur de va möjligt med tanke på att alla hade nämnt det minst en gång under kvällen). Men vi mötte upp resten senare och drog till Lipz och jädrar vilket drag de va där.. musiken va skitbra, alla dansade, man träffade allt möjligt folk från förr. En perfekt avslutning som slutade naturligtvis med nattamat på MAX.











Tack till alla.. familj, släkt, vänner, gamla klasskamrater men framförallt OP3B för att ni gjorde den här dagen till den bästa i mitt liv. Det är en sån konstig känsla nu när det är över och man har inte greppat att det hänt förens nu, vi vet inte hur våran framtid ser ut men jag hoppas i alla fall att vi inte tappar kontakten i framtiden och så hoppas vi att Stockholm 09 blir av.
Ni är bäst!

Peace out!

Kommentarer
Postat av: Becka

DET VAR I DET HÄR INLÄGGET MIN ANDRA KOMMENTAR SKULLE VARA I! NU ÄR JAG VIMSIG MEN JAG HOPPAS DU FATTAR. OM DU UNDRA VILKEN KOMMENTAR JAG PRATAR OM SÅ VAR DET VIOLETTA KOMMENTAREN,

2009-06-11 @ 01:08:37
Postat av: Becka

Kan inte du göra så att man kan kopiera kort från din blogg (bara tillfälligt) så jag kan sno korten ! Sen måste vi ha en msn dejt snart så jag kan få alla!

2009-06-11 @ 01:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0