Dagens goda gärning!

Innan dagen är slut så måste jag bara få klappa mig själv på axeln lite haha.
När jag satte mig på bussen idag så såg jag att det låg en mobil på sätet brevid, jag täckte den snabbt med min väska och funderade vad i helvete jag skulle göra. Det poppade upp såklart en ängel på min ena axel och en djävul på min andra och ungefär såhär va tankarn:
Ängeln: Ta den och ring till någon anhörig och ge tillbaka den eller så ger du den till busschaffören.
Djävulen: TA DEN OCH BEHÅLL DEN VAFAN.. du har ju en mobil som inte fungerar och de är väl om något ett tecken på att du ska ta den! 
Sen ioförsig så blev valet som redan innan var väldigt enkelt.. riktigt simpelt enkelt när jag upptäckte att mobilen var trasig. Varför ha en ny trasig mobil när jag har min gamla hederliga skrothög?
Men jag tog den.. och ringde upp morsan till ägaren till mobilen (<- ooh rörigt värre) och när jag lämnade den så fick jag en "hittelön" i form av en trisslott. Ingen vinst såklart men en klapp på axeln blev det... och det var inget svårt val att lämna den tillbaka, jag fick inte MVG i Etik och Livsfrågor utan anledning.
SkrytMåns haha

Peace out!

Kommentarer
Postat av: Ida

HAHAHA du jag var såååå nära att gå ur bilen och lipa och be någon köra hem den till thn !



faan kim var inte så godtrogen jämt du skulle tagit den =D

2009-05-29 @ 23:23:14
URL: http://idaemiilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0