En Torsdagsrevolution!

Hela dagen började med sovmorgon.. fram till 9 var de planerat, fast jag vaknade av att min brors kompis kom hit med moppe klockan 8 (dom är båda i moppe-åldern) och börjar gasa för fullt och den moppen va inte direkt ljudlös. Jag flippade totalt och innan jag hann dra upp rullgardinen och öppna fönstret för att be honom dra åt helvete (jag har rätt taskigt morgonhumör) så hann dom åka iväg till skolan.
Men efter den väckningen så kom jag till skolan där första lektionen var historia, min favorit. Som vanligt fick jag en massa frågor och på en av frågorna svarade jag faktiskt halvt rätt. Men det verkade inte han höra så när han förklarade att det jag hade svarat var delvis rätt så började teknikarna (låt mig förklara innan hur det är på våran historielektion, det är teknikare och omvårdnadselever på historielektionen och det förekommer väääldigt sällan att vi pratar med varann, utan det är bara klasserna för sig som pratar med varann).
I alla fall teknikarna började backa upp mig och säga till läraren att det va de jag sa tidigare.. läraren trodde inte på det men helt plötsligt började fler folk säga att det va sant. Det slutade ioförsig med att läraren inte trodde på oss men ändå, detta är ju en sorts revolution haha. Sen hade vi engelska där vi fick tillbaka dom 4 uppgifterna vi hade gjort de här året och jag fick 2 MVG:n och 2 VG:n (den ena hade ett plus i kanten). Blev riktigt chockad när jag såg det och fick sån glädjeenergi, det gjorde min dag och jag är fortfarande överlycklig haha.

Nu är jag hemma och har fått hem mitt schema för sommarjobbet och det är ett riktigt lyxschema. Är ledig hela första veckan, vilket är riktigt positivt med tanke på att jag vill ha lite sommarlov + att jag är ledig efter den söndagen vi har bal haha. Jag är även ledig midsommarhelgen och fallenshelgen, fast på fallenshelgen fick jag reda på att vi ska upp till Örebro och hälsa på släkten. Just på den helgen va lite bittert men det ska ändå bli trevligt att träffa alla släktingar igen, speciellt min faster från USA som jag inte träffat på några år.

Peace out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0