Felt like a Rockstar!

Hello peeps!
Dagen har varit smått händelserik, började med sista seminariet som gick sisådär.. fick redo på plats att jag skulle redovisa om cellernas åldrande, min reaktion:
- Eehh åhh okej
I mitt huvud:
HEEEELVETEEEEEEEEE!
De va verkligen den enda delen jag inte hade skrivit något om för jag trodde inte de fanns en chans i världen att vi skulle få redovisa om just de. Hade rejäl tur då vi fick förbereda oss i 30 minuter vilket resulterade i att jag fick snabbt kasta mig in i böckernas värld och lyckades skrapa ihop en kort redovisning - och jag klarade mig, I felt like a Rockstar haha! Slutade vid halv 12 och drog mig hemåt, påväg hem så såg jag att man hade slagit upp en stor filminspelningsplats.. eller jag tror de i alla fall, såg så ut. Hörde rykten om att det va den nya filmen Åsa Nisse som håller på och spelas in, dom ska spela in flera scener här ute i bushen under sommaren tydligen så vi hoppas att man får skymta en och annan skådis då de skulle vara med väldigt många kända skådespelare i filmen hehe (penna och block ska följa med vart man en går med andra ord - autografjägare? Javisst! haha).

Senare på eftermiddagen blev det en tur tillbaka till stan då jag skulle möta upp Ida & Becka för en fika på Strandis (SKRÄLL). Tjöt och jättekanelbullar fyllde min eftermiddag och sen när vi delade på oss bestämde jag och Ida oss för att dra och sola lite. Men det blev inte så mycket med det, istället fick vi använda oss av våra sjukvårdskunskaper då en person fick ett kraftigt blodtrycksfall (tror jag, såg så ut?) inne i solariumet, ringde 112 där dom hjälpa oss med att få henne att återhämta sig.. det hela slutade med att hon piggnade till bra, ambulansen behövde inte komma och hon fick ta sig till vårdcentralen för närmare kontroll. Läskigt när det händer men skönt att de "bara" var ett blodtrycksfall, hoppas det är bättre med henne nu!

Ikväll blir det bara slappa, kolla på Eurovision som är i full gång - och man märker att de är ekonomisk kris i Europa, ingen verkar vilja ha Eurovision nästa år haha. Tur att jag fick senaste nr. av Café i brevlådan, extra tjockt då dom firar 20 år - me like.

Rockstar haha!

Peace out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0