Anatomi & Fysiologi

Då har man startat igång med den nya kursen, Anatomi & Fysiologi som gäller fram till sommaren nu då. Jag hoppas den är lika intressant och rolig som jag förväntar mig, den lär ju vara bättre än flumkursen vi hade innan - that's for sure! En utmaning blir det i alla fall, mycket man ska lära sig och som pricket över i:t (?) så är dom flesta ord på latin.. och om jag går tillbaka i mitt liv och kollar i filen "tidigare erfarenheter" (vilket inte direkt är den tjockaste filen med tanke på att jag inte är född på stenåldern) så har jag inte direkt studerat latin. Sen va de inte det lättaste att bara kunna räkna ut genom att se själva ordet, förutom ett ord.. canalis analis, räkna ut vad de är!? Skrattar fortfarande åt de.. min humornivå är inte så hög, jag vet. Sen va kurslitteraturen inte särskilt billig heller, gick på 1300 spänn så snacka om bakslag om kursen är ett helvete - men de ska bli intressant och se haha.

Nu ska jag luta mig bakåt och slå på 2012, skulle egentligen kollat på Ishockeyn men ser att Linköping leder med 4 - 1, då va de väl slutspelat för Frölundas del!?


Peace out!




Kommentarer
Postat av: Linda

hahahahahaha canalis analis xDxDxD (de e bajshålet va?) xD

2010-03-30 @ 22:31:55
Postat av: SVAR

Linda: HAHAHAHA JAG VISSTE ATT DU SKULLE KNÄCKA DE DIREKT! xD

2010-03-30 @ 22:54:49
URL: http://kimiam.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du kanske inte kan latin men jag är fortfarande imponerad av att du kan läsa runor!!!

2010-03-30 @ 23:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0