Happy f**cking valentines day!

Alla hjärtans dag idag, det är med en bitterironisk ton jag skriver om denna dagen jag faktiskt har en hatkärlek för. Som singel så gillar man inte den här dagen, men ändå blir man konstant påmind om den.. man möter kärlekscupcakes på E-House, en rosa alla hjärtans dag hylla med krimskrams på Åhlens, folk som handlar rosor och metro som är extra tjock för att dom har gjort framsidan OCH mittuppslaget tillägnat denna dagen och till par som är tillsammans och som skickar hälsningar till varann! Till och med Comviq skickade sms till mig med alla hjärtans dag erbjudande 3 dagar innan de ens va aktuellt!!! Ett under att jag inte hängde mig i duschslangen i morse (än en gång notera ironin!).
Tack och lov låste jag in mig på skolans biblioteket med ett worddokument och massa skolböcker och grävde mig ner i den världen! Tog och lunchade hemma hos Nina och passade även på att göra humor av just mittuppslaget i metro genom att måla mustascher, blåtiror och radera bort tänder på dessa människor.. ni vet, som man gjorde när man va fem år.. eeehh! Efter det tog jag ytterliggare lite tid på bibblan i skolan! Sen mötte jag upp Åsa som jag hade planerat gå och käka middag med, om alla kärlekspar ska göra något så ska vi singlar få göra något tillsammans vi också! Så det blev oromantiskt stark mat på en indisk restaurang, lite öl och så självklart massa singelsnack! Singelsnack som inte va av den renaste sorten då bordet brevid kollade på oss lite förskräckt, och ändå va de inte värre än vad de kan vara? Hmmm...

Nu när jag kom hem möttes jag av chokladpraliner från Ritz som mor hade köpt och ställt på rumsbordet! Kryper ner i en nybäddad säng med en mugg thé och chokladpralinerna! När jag tänker efter så är de definitivt en hatkärlek över den här dagen. För hur avundsjuk man än blir på alla par är jag glad att jag är singel, och jag är också glad över att jag tagit vara på dagen på de bästa sättet en singel kan göra. Tillsammans med vännerna!
Så min alla hjärtans dag hälsning går inte till någon partner, utan till mina vänner och min familj!
Som idag gav mig många skratt, en indisk middag och chokladpraliner i sängen!
...och även till dig som lyckades få mig att rodna för första gången på länge!
Men den historien tar vi en annan dag!

Peace out!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0