6 deciliter kaffe va vad som hände!

Mobilen trasig, hur? Det hela började med en vanlig klassisk fika.. (vad annars?) ..tillsammans med Becka, Åsa och Nona! Hann beställa in kaffe, hasselnötslatte och bakelser.. som tur va fick jag i mig min Napoleon bakelse, eller ja tills jag blev sådär äckligt-bakelse-mätt innan katastrofen inträffade! Becka som genom sitt vilda kroppspråk (som bara Becka kan göra) råkade välta hela Åsa's hasselnötslatte + en halv mugg kaffe, bara det i sig måste pointeras som en bedrift och förklarar även en hel del om Beckas kroppsspråk som används när hon minst sagt engagerat förklarar saker. 6 deciliter kaffe i form av en våg dränkte de mesta på bordet.. bakelser, kvitton, brickor.. MIG, MIN MOBIL och ÅSAS KNÄ!

Självklart kommer en katastrof sällan ensam då bordet bredvid naturligtvis måste fråga om det hamnade mellan benen? Som offret känner man ju inte direkt för att svara på något jag vill kalla för en korkad fråga, väntade nästan även på att den självklara frågan "va kaffet varmt?" skulle dyka upp. Bad även om papper.. och får istället en trasa. Vad kan gå fel? Chinosen tog det mesta och sög åt sig de riktigt rejält innan papper tillslut kom, även mobilen dränktes och som gav upp helt efter några återupplivningsförsök.
Efter vi bytt bord och fortsatte på vårt fika så börjades de igen, snack, kaffedrickande, skratt och Becka som med sitt vilda kroppsspråk höll lite bättre koll på vart Åsa's nya hasselnötslatte befann sig på bordet.

Till folk som undrar: Nej jag hatar inte Becka, hon kan skölja över mig med ytterliggare 6 deciliter kaffe (det betyder inte att du får göra det medvetet) utan att jag skulle bli sur. Även fast jag upptäckte att kaffet till och med sög sig i kalsongerna när jag kom hem!

Crime scene photos!

Peace out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0