SAAB - The End


bild från aftonbladet.se

Jaa nu kom nyheten som dom flesta väntat på, GM lägger ner SAAB.
Själv är jag en Trollhättebo och tillhör en "Saab-familj" så den här nyheten känns extra tung.
Min ilska går inte åt GM i första hand eftersom dom inte hade så mycket till alternativ, vad jag däremot blir arg på är regeringen och deras passivitet, för mig känns det som att dom bara blundat och pekat mot GM och sagt att det är deras ansvar. Men det handlar ju om jobb i Sverige? Naturligtvis när jag skriver detta så tror folk att jag vill att regeringen ska skita ut pengar och så är det över, men det säger jag inte. Däremot hade det kanske underlättat från första början om man hade visat ett intresse att hjälpa SAAB och värna om den svenska bilindustrin istället för att säga "Vi tänker inte satsa på förlustdrivande företag" och "SAAB och Volvo tillverkar fel bilar".

Men nu går det såklart inte att klaga på vad man sagt eftersom de redan är försent, utan de är nu man får blicka mot framtiden. Här i Trollhättan är den första reaktionen att det kommer bli en spökstad, själv tror jag inte riktigt på det..  Reinfeldt och Littorin har gått ut i aftonbladet och sagt att man tror på Trollhättan. Ja då är det ju hög tid att man visar det och inte vänder ryggen till ytterliggare en gång.

Jag tror på Trollhättan, såg även på Facebook idag att det finns en ny grupp man kan gå med i - "IKEA till Stallbacka för att skapa nya jobb i Trollhättan" .. så hoppet har kanske inte lämnat alla Trollhättebor trotsallt, och det är en bra början, mycket bra början! :)

Peace out!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0