Studenten 2009 är officiellt över!

Jaa nu är 12 års skola men framförallt gymnasiet och studenten officielt över. Jag kom nyss hem från balen och jag måste säga att om man sammanfattar kort allt som allt så måste jag bara säga - de här var den bästa helgen i mitt liv och avslutningen på den här helgen med balen va riktigt bra.
Började dagen med att göra mig iordning.. de va stressigt den sista timmen men sen så åkte jag i alla fall till Becka som var min balpartner och där fotograferades vi och drack champagne. Sen åkte vi vidare in till stan där alla andra som skulle till balen var vilket innebar ungefär 1½ timmes kö för att komma till platsen vi skulle vara på.. och medans vi väntade så fick vi sällskap av både regn och åska. Men när vi tog kort innan så hade vi riktigt bra väder och jag får säga i helhet så har vädret varit riktigt jävla bra haha vi hade lite otur på slutet bara. Sen kom vi in till Folkets Hus där allt ägde rum.. där mötte vi gamla vänner och käkade, drack och dansade heela natten lång.
Självklar blev det lite drama på kvällen när jag skulle beställa drink på baren och bartendern frågade efter mitt leg.. redan där blev jag förvånad med tanke på att när man kom in i byggnaden så skulle man ha med sig biljett vilket krävde att man skulle ta studenten och så skulle man visa leg. Men i alla fall sen började han som stog i baren tjöta om att jag inte var 20 år och då blev jag vansinnig! Så då sa jag att de här är studentbalen och de finns inte en endaste kotte här inne som är 20 år. Såklart kom någon ägare och började tjafsa om att det var hans rättigheter... dom rättigheter försvann i såna fall långt åt helvete när dom bestämde att balen skulle vara hos dom! När flera från baren reagerade och försvarade mig så kommenterade dom inte mer utan började blanda min drink istället... haha. Drama drama.. tja lite kul va de väl nu efteråt och är något som gör studenten ännu mer minnesvärd.

Men men nu är allt slut.. de känns tomt och de blev lite tårar när vi sa hejdå. Såklart är de också en frihetskänsla och jag ångrar inte en sekund i min gymnasietid.. de skönaste är också att man nu kan vara fri och samtidigt hålla kontakten med dom i klassen. Som  tex. nu till veckan så ska vi träffas både Tisdag och Onsdag för att hitta på saker och sen i Augusti så åker vi troligtvis till Stockholm.
Så bara för att vi har tagit studenten så betyder de inte att vi aldrig kommer ses igen.. vilket jag är så tacksam över för några av mina närmaste vänner går på OP3B - ni vet vilka ni är.

Lite bilder på hur jag såg ut - kvaliten är ju inte på topp med tanke på att den är tagen med min webcam på datorn.





Peace out!


Kommentarer
Postat av: Ida

Allting har verkligen varit helt underbart i helgen allt har verkligen gått perfekt också :D

Syyyyyyyyyyyyns på onsdag :D

2009-06-08 @ 18:13:39
URL: http://idaemiilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0