Yiiääjj!

Så började en ny skolvecka, spenderade den här dagen i föreläsningssalarna som vanligt.. printade ut powerpoint presentationen som va på hela 35 SIDOR, och då va det 3 powerpoint bilder på varje sida! Fortsätter vi i den här takten är världens regnskogar borta ungefär lagomt till våren.. typ! Efter skolan blev det såklart fika, den här gången med hela gänget (Åsa, Ida & Becka), och för en gångs skull lyckades jag hålla ett billigt pris på fikat, 20 spänn bara! Jag har ju bestämt mig för att bli lite ekonomisk (det är okej om ni skrattar för jag vet hur skrattretande de är haha), eftersom idag sökte jag äntligen lägenhet, har ju varit lite torrt på den fronten då de inte funnits några bra alternativ.. men nu jäklar! HÅLL ALLA TUMMAR OCH TÅR PEOPLE på att jag får den! Sen gick ju min mobil sönder som de flesta vet och jag har kollat runt efter en ny bra mobil, men i samband med lägenhetssökandet fick jag helt plötsligt lite lätt ångest över ekonomin.
Men, det verkar som jag har haft dagen på min sida, när vi fikade nämnde Ida att hon läst att man ska stoppa telefonen i ugnen.. jag vet det låter lite lätt sinnessjukt och de är ju ändå redan försent eftersom den badade i fredags, men den har ju fått torka i mitt rum tänkte jag, som ibland är i samma klass som en ugn (trångt och varmt som fan). Så självklart gjorde jag ett sista desperat försök att få igång den, och nog vibrerade den till i handen.. lite lätt chockad checkade jag igenom alla funktioner och den verkar faktiskt ha överlevt och klarat sig utan skador. Förutom att den luktar surt kaffe... Becka fick naturligtvis de glada nyheterna först och blev nog minst lika lättad som jag blev. Så nu kanske jag inte behöver oroa mig för min ekonomi och inte heller över att ha dessa folk knackandes på min dörr med dessa bittra leenden.

Peace out!

Kommentarer
Postat av: Becka

Men så tråigt hade det inte varit, dom är ju lite "gubbsnygga"

2011-02-02 @ 00:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0